رئیس اتحادیه پوشاک تهران در گفتگوی اختصاصی با ترسیم

جلسات کارگروه ساماندهی مد و لباس نزدیک به یک سال است که برگزار نشده است/محصولات حجاب و  عفاف باید زیر چتر اتحادیه پوشاک قرار بگیرد

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارشاد موظف به حمایت از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان حوزه عفاف و حجاب است.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با تاکید بر اینکه انجمن و  تولیدکنندگان محصولات حجاب و  عفاف باید زیر چتر اتحادیه پوشاک قرار بگیرند؛ خاطرنشان کرد :  ما باید فقط از طریق اتحادیه پوشاک بتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب را توسعه دهیم، یعنی بحث فرهنگ عفاف و حجاب محدود به ۳۰۰ عضو انجمن نباشد بلکه اعضای اتحادیه پوشاک در کنار اینها قرار بگیرند و در کنار هم بتوانند اتفاقات مؤثری را رقم بزنند.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «ترسیم » ؛ با بیان اینکه امروز تشکیل اتحادیه کار درستی نیست، تصریح نمود:  عدم حمایت‌های مالی یکی از دلایل این موضوع است و اتحادیه‌ها از طریق حق عضویت اعضا حیات‌شان را ادامه می‌دهند. هم‌اکنون چند اتحادیه موازی مشغول به فعالیت هستند که همگن‌اند. در این راستا قانون مصوب کرده است که همه اینها باید ادغام شده و تبدیل به یک اتحادیه متمرکز قوی‌تری شوند تا به لحاظ بودجه و اثرگذاری در جامعه قوی‌تر از گذشته فعالیت کنند.

وی همچنین در ادامه گفت :  در قانون پیش بینی شده است اگر گروهی قصد دارند فعالیت کنند در اتحادیه همگن، یک رسته شوند؛  و پس از آنکه تعداد اعضایش بالاتر از ۳۰۰ عضو رسمی شد، می‌تواند تقاضای ایجاد یک اتحادیه را بدهد. پیشنهاد ما هم به انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب این است. گرچه امروز تشکیل یک اتحادیه مقرون به صرفه نیست؛ چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ اینکه قدرت اثرگذاری داشته باشد.

شیرازی با تاکید بر اینکه تا زمانی که رئیس اتحادیه پوشاک هستم  همیشه از انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف حمایت خواهیم کرد؛ اظهار کرد : امیدواریم با کمک آقای سلیمانی رئیس انجمن و اعضای اتحادیه پوشاک بتوانیم فرهنگ عفاف و حجاب را در سطح جامعه و به مرور در کل کشور ترویج دهیم تا همه یکچارچه پوشش فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند و به نوعی به زیست عفیفانه ای که امروز مصطلح شده است، جامه عمل بپوشانیم.

انجمن تولیدکنندگان عفاف‌وحجاب اعتبار فرهنگی و ردیف بودجه ندارد

رئیس اتحادیه پوشاک درباره ایجاد سکوهای فروش برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کل کشور گفت : به‌نظر می‌رسد شهرداری می‌تواند برای برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، مکان‌هایی را در اختیار تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عفاف و حجاب بگذارد، شهرداری که امروز خودش مدعی برقراری عفاف و حجاب و صیانت از آن است. این مکان‌ها باید از طریق استانداری یا وزارت کشور قرار داده شود، زیرا امروز وزارت کشور جزو نهادهایی است که پرچم صیانت از عفاف و حجاب را در دست دارد و حتی به همین منظور قرارگاهی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: بنابراین به‌واسطه وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و شهرداری این مکان‌ها باید در اختیار انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف قرار بگیرد تا این سکوها در چندین نقطه قرار بگیرند و البته اتحادیه پوشاک هم به انجمن در تحقق این مسیر کمک خواهد کرد. امروز مطالبات مردم در حوزه حجاب و عفاف افزایش یافته است. انجمن و اتحادیه پوشاک در کنار هم می‌توانند چنین سکوهایی را به واسطه نهادهایی که عرض کردم، در نقاط مختلف شهر و کشور ایجاد کنند.

شیرازی با بیان اینکه  کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مجوزهای مختلفی برای «ایونت‌ها» می‌دهد که بنده موافق برگزاری آن نیستم؛ خاطرنشان کرد:  کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ارشاد موظف به حمایت از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان حوزه عفاف و حجاب است. مدت‌هاست کارگروه به رویدادهایی با عنوان «ایونت» مجوز می‌دهند که چندان موافق برگزاری آن نیستم. چنین رویدادهایی اگر با عنوان عفاف و حجاب توسط انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف برگزار شود، شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود اما متأسفانه ایونت ها دکان – بازاری برای طراحان شده است.

وی با ارائه این پیشنهاد که تولیدکنندگان محصولات حجاب به عنوان یک رسته در اتحادیه پوشاک باشند؛ گفت : ایجاد یک اتحادیه مستقل برای محصولات عفاف و حجاب به مانند این امر می‌ماند که سایر تولیدکنندگان و فروشندگان عضو اتحادیه پوشاک، قائل به رعایت عفاف و حجاب نیستند البته ما برای طراحان ارزش قائل هستیم و به آنها بها می‌دهیم تا جایی که در سال گذشته مصوب کردیم تا طراحان با فروشندگان مانتوهای زنانه همکاری کنند به این صورت که در فروشگاه‌ها به طراحان رگال دهند و درصورت جذب مخاطب، پس از یک ماه درصدی از سودشان بابت فروش محصولات به فروشندگان ارائه کنند. متأسفانه چندان استقبالی از این موضوع نشد و در نهایت با نمایشگاه‌های رویدادی یا ایونت ها که کارگزار مجوز می‌گیرد و پول کلانی به جیب می‌زند، بسیار مخالفم. این کارگزارها با تعدادی طراح ضعیف چنین رویدادهایی را برگزار می‌کنند و برای هر رگال ۵ تا ۱۰ میلیون تومان پول می‌گیرند و در نهایت آن چیزی که شاهدش هستیم، محصولاتی بوده که خلاف پوشش عفاف و عفاف است.

شیرازی  با تاکید بر اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به جای آنکه به شرکت‌ها برای برگزاری رویداد مجوز می‌دهند این مجوزها  را به بخشی ارائه کنند که سال‌ها در حوزه عفاف و حجاب فعالیت کرده‌اند و نتایج مثبتی را به همراه آورده‌اند؛ خاطرنشان کرد : وجود سکوهای فروش امری ضروری است و باید هرچه زودتر چنین سکوهایی ایجاد شود البته بنده به عنوان رئیس  اتحادیه پوشاک عضو دائمی کارگروه ساماندهی مد و لباس هستم، اما متأسفانه نزدیک به یک سال است که جلسه‌ای برگزار نشده است و هنوز خبری هم از برگزاری جلسه نیست. این درحالی است که جلسات باید هر ماه یک‌مرتبه برگزار شود.

انتهای پیام/

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://tarsimonline.ir/?p=9635

admin

admin

بررسی اخبار و تحولات روز ایران و جهان

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی:

Skip to content
ع?.