معاون دبیرکل حزب دمتگزاران مستقل ایران اسلامی (خدمت) در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «ترسیم»

بزرگترین مانع اقتصاد کشور، سیستم دولتی است/اگر دولت پایش را از اقتصاد کنار بکشد، همه چیز حل می شود

این دولت هم وارث همان دولت های گذشته است، فرقی نمیکند دولت اصولگرا یا دولت اصلاح طلب . قوانین، همان قوانین است و کارگزاران هم همان کارگزاران هستند.

معاون دبیرکل حزب خدمتگزاران مستقل ایران اسلامی (خدمت) با توجه به نامگذاری سال جاری گفت: سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر انقلاب به عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری شد.و ایشان هم در دیدار رمضانی مسئولان نظام مشارکت مردم در اقتصاد را یکی از الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ دانستند و تأکید کردند که یکی از مهم‌ترین الزامات اجرای این شعار، مشارکت دادن مردم است؛ این یک مسئله‌ی تعیین‌کننده و بسیار مهمّ است. ما در این [بخش] در طول این سالهای متمادی انصافاً ضعیف عمل کرده‌ایم و اگر چنانچه بتوانیم نه در حرف ، [بلکه] در عمل ــ مشارکت مردم را جلب کنیم، رشد تولید قطعی خواهد بود. آن چیزی که قطعاً رشد تولید را به وجود می‌آورد، حضور مردم در تولید است.

دکتر احمد شجاعی باغینی معاون دبیرکل حزب دمتگزاران مستقل ایران اسلامی (خدمت) در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «ترسیم» ؛ با تاکید بر اینکه به هر میزان که حضور دولت در اقتصاد پررنگ‌تر باشد متاسفانه میزان مفاسد اقتصادی به همان نسبت بالاتر می‌رود و اقتصاد ایران از موضوع دخالت‌ دولت‌ها همواره رنج برده است؛ خاطرنشان کرد : ما نباید سر خودمان را کلاه بگذاریم، اگر دولت پایش را از اقتصاد کنار بکشد، همه چیز حل می شود ، اصلاً لازم نیست دولت اقتصاد را درست کند!دولت موانع ایجاد نکند، مردم اقتصاد را درستِ درست می کنند.گیرِ اصلی ما دولت است.

وی با تاکید بر اینکه معنای کنار کشیدن دولت صرفا این نیست که یکسری کارخانه واگذار شود؛ چراکه این امر تنها بخشی از کار است، بخش مهم‌تر این است که دولت در سیاست‌گذاری‌ها و مقرراتی که وضع می‌کند به دنبال مقررات، سیاست‌های شفاف و قابل پیش‌بینی برای همه باشد؛ تصریح نمود : بزرگترین مانع اقتصاد کشور، سیستم دولتی است.این دولت هم وارث همان دولت های گذشته است، فرقی نمیکند دولت اصولگرا یا دولت اصلاح طلب . قوانین، همان قوانین است و کارگزاران هم همان کارگزاران هستند.

دکتر شجاعی در پایان با تاکید بر اینکه اقتصاد وقتی درست می شود که ما راه را هموار کرده و موانع را از سر راه برداریم ؛ خاطرنشان کرد : نگاه رهبر فرزانه انقلاب هم این است که ما باید از انگیزه خلق ثروت بخش خصوصی برای پیشبرد منافع ملی استفاده کنیم بنابراین دولت کارفرما باید به دولت ناظر و سیاست‌گذار تبدیل شود و اقتصاد را به مردم واگذار کند لذا اگر دولت پایش را از اقتصاد کنار بکشد، همه چیز درست می شود.

انتهای پیام/

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://tarsimonline.ir/?p=2260

admin

admin

بررسی اخبار و تحولات روز ایران و جهان

اخبار مرتبط:

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی:

Skip to content
نموذج اختبار مادة القراءات ثاني ثانوي الفصل الاول 1446. ع?.