دوران پاسخگویی است آقای جبلی

تحول یا سقوط؛ حضرات تحول خواه رسانه ملی باید پاسخ بدهند

هر روزی که از دوران مدیریت پیمان جبلی و مجموعه او در صدا و سیما می‌گذرد، اوضاع رسانه ملی بدتر از قبل می‌شود و کوه تحولشان موش می‌زاید. برای اثبات این ادعا کافی است که چند مورد را با هم مورد بررسی قرار بدهیم تا مشخص شود که آقایان چه شاهکاری رقم زده‌اند.

گروه فرهنگی: هر روزی که از دوران مدیریت پیمان جبلی و مجموعه او در صدا و سیما می‌گذرد، اوضاع رسانه ملی بدتر از قبل می‌‌شود و کوه تحولشان موش می‌زاید. برای اثبات این ادعا کافی است که چند مورد را با هم مورد بررسی قرار بدهیم تا مشخص شود که آقایان چه شاهکاری رقم زده‌اند. از آمارهای منتشر شده توسط مراکز نظرسنجی معتبر تا کیفیت تولیدات و بازخوردهای مردم به خوبی نشان خواهند داد که نه تنها شاهد هیچ پیشرفتی در صدا و سیما نبوده‌ایم بلکه یک پسرفت عجیب ‌و غریب توسط کسانی که منتقدان اصلی مدیران قبلی بودند، رقم خورده است.

به گزارش بولتن نیوز، جدیدترین نظرسنجی متا از میزان مخاطبان صدا و سیما نشان می‌دهد که بیشترین مخاطب تلویزیون ابتدا برای شبکه ۳ سیما با ۴۶ درصد است. شبکه‌ای که باید در نظر گرفت بخش اعظمی از مخاطبانش بابت پخش مسابقات ورزشی و فوتبال است و اگر این مخاطبان را از شبکه سه بگیریم قطعا تفاوت محسوسی در آمارها رقم خواهد خورد. از سوی دیگر و قسمت عجیب و البته تأسف‌بار ماجرا آن است که شبکه آی فیلم که محصولات قدیمی را بازپخش می‌کند، ۳۹ درصد مخاطب دارد. یعنی قدرت تولیدات قدیم رسانه ملی بر تولیدات جدید چربیده و مردم اقبال بیشتری به آثار تکراری اما با کیفیت‌تر قدیمی نشان می‌دهند

این وضعیت وقتی بدتر می‌شود که بدانیم شبکه خبر جایگاهی بالاتر از شبکه‌های یک و دو کسب کرده و دو شبکه قدیمی و سابقا پرمخاطب، دیگر حتی زورشان به شبکه خبر هم نمی‌رسد. علت؟! کیفیت ضعیف تولیدات جدید. نگاهی به سریال‌های تولیدی جدید که در حال پخش از صدا و سیما هستند، بیندازید. از سریال ضعیف و تکراری سوجان تا فریبا پر هستند از بازی‌های مبتدیانه، اجراهای سردستی و داستان‌های آبکی. همین وضعیت به مراتب بدتر در برنامه‌های ترکیبی رسانه ملی جریان دارد و کفگیر خلاقیت به شکلی اساسی به ته دیگ خورده است.

از داستان شد با آن کیفیت نازل تا هزار و یک که نعل به نعل خندوانه است تنها با تغییر نام و مجری و رفتن یک ستاره سینما و آوردن یک ستاره دیگر. واکنش‌های تند مخاطبان به تلاش‌های مضحک برای دیده شدن و به چشم آمدن هم نه تنها اوضاع را بهبود نبخشیده بلکه لحظه به لحظه بر عمق ماجرا افزوده است. واکنش‌ها به ناراحتی هادی عامل از عوامل یک برنامه تا بامزه‌بازی در داستان شد، حکایت از این دارد که مردم دیگر حاضر نیستند هر کار بی‌کیفیتی را که مدیران رسانه ملی مقابلشان قرار دادند، بی چون و چرا بپذیرند و سکوت کنند. دیگر آن دوران گذشته و امروز آقایان اهل تحول باید پاسخ بدهند که با بودجه بیت‌المال در جنگ رسانه‌ای با دشمن، مشغول چه کاری هستند و چه بر سر رسانه ملی آورده‌اند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://tarsimonline.ir/?p=13362

admin

admin

بررسی اخبار و تحولات روز ایران و جهان

اخبار مرتبط:

نظر خود را وارد کنید

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی:

رفتن به محتوا